Download HD Download Medium Quality Download Low Quality Mp3

Is the "5 Second Rule" Legit? - playithub.com
Published: 1 year ago By: Science Channel

By: Science ChannelPublished: 1 year ago

304, 531 views

2, 444 Likes   109 Dislikes

Sometimes, life presents us with unbearable dilemmas—like when you drop your last cookie on the kitchen floor. Do you quickly pick it up and eat it? Does eating a cookie off the floor make you a savage? When you drop a piece of food on the ground, how much time do you really have before it becomes contaminated?

Don't miss new episodes of THE QUICK AND THE CURIOUS Saturdays at 10/9c on Science!
http://www.sciencechannel.com/tv-shows/the-quick-and-the-curious/

Subscribe to Science Channel:
http://bit.ly/SubscribeScience

Check out Mark Rober's YouTube channel:
https://www.youtube.com/user/onemeeeliondollars

Visit SCI2 for infinitely awesome science videos. Every day.
http://bit.ly/SCI2YT

Download the TestTube app:
http://testu.be/1ndmmMq

Grand Admiral Thrawn
I eat everything from floor. it is still food!
Jamlandia Blue White Black Red Green
Drops in goose poop, 5 second rule!
Pangolin  Fan
'Pangolin Fan' 2 months ago
I honestly use the 5 second rule as an excuse to eat food that someone dropped on the floor. I don't care if food is on the floor, as long as it's fine, I'll eat it.
Alan Arzate
'Alan Arzate' 2 months ago
I can drop my cookie in a pile of shit I still eat it why because it's a free cookie
Ursula Martins
'Ursula Martins' 2 months ago
Yeah but on the streets , there is dog shit, sputum, vomit etc... Nope, I would not eat.
Murphy Tan
'Murphy Tan' 3 months ago
thay black dude!!! hahahahahah that's me when im hungry af
Bellami Ephraim
'Bellami Ephraim' 3 months ago
in fast food restaurants we waste so much food dropped on floor😬
Abdul
I'm gay
Quazy Quafters
'Quazy Quafters' 4 months ago
OMG MARK ROBER
Cheaplon Ordis
'Cheaplon Ordis' 4 months ago
Tip: Blow it
Deb l csgo and more
'Deb l csgo and more' 4 months ago
lol dat black guy like
Soft Taco
'Soft Taco' 4 months ago
i want that guy cookie
Red 49
'Red 49' 5 months ago
As long as it dry, it's alright...
Joshua Lyttle
'Joshua Lyttle' 5 months ago
he is weird though ending be like free cookies
Crazy Horse
'Crazy Horse' 5 months ago
I will gladly eat anything off the floor, it's just like eating grass or hay.
Lolbit Playz
'Lolbit Playz' 5 months ago
I need some cookies NOW!!!!!
Bakr
'Bakr' 6 months ago
I don't give a shit if the cookie is there for 5 hours I'm still eating it
Genevieve Dunn
'Genevieve Dunn' 6 months ago
Wooooo! 5 second rule! I will always use it because I love my cookies
Phillip Miller
'Phillip Miller' 6 months ago
People still wouldn't take up their cookie just out of Pride.
Crystalsunsetpony
'Crystalsunsetpony' 6 months ago
ALL MAH FRANDS R LEIK THE 5 SECOND RULE NOT REAL!!!!!!! ._. ama like watch dis vid yo
Ya Boi
'Ya Boi' 6 months ago
Vsauce's vid is better.
reggie madlock
'reggie madlock' 6 months ago
😂😂😂😂 he blew it off and ate it 😂😂😂
Ace
'Ace' 6 months ago
No, it's not. But who cares.
Kehlsteinhaus7
'Kehlsteinhaus7' 6 months ago
Where did you get five seconds everyone and their mom where I live talks about three second rule not the five second rule.... ??? So confused
Eternally_Kara
'Eternally_Kara' 6 months ago
No matter what the answer is, I will always think the 5 second rule is nasty as heck.
MigotRen
'MigotRen' 6 months ago
We live in a bed thats full of shit. (housedust allergy is basically you having an allergy to mites shit). when you flush your toilet small particles get into the air and basically your bowl is cleaner then your toothbrush because these particles get into the air. infact: your fridge-wall or a smartphone screen has more bacteria than your toilet seat on it. we evolved to eat raw plants directly from harvesting and our ancestors just like animals today draged the hunted pray miles through the dirt to eat it from the dirt. and people complain about food that touched the floor for 3 seconds that is cleaned every week or so. evolution made us pussies
Laval Da Gamer LDG
'Laval Da Gamer LDG' 6 months ago
To me; if my food drops on the floor for more than 10 seconds i wouldnt give a shit and just eat it still, unless i drop it in dirty substances like water or soil and stuff like that.
R. J. MacReady
'R. J. MacReady' 6 months ago
...bet she didn't have a problem, putting something much dirtier, in her mouth later that night.
Scizzor HonZ
'Scizzor HonZ' 6 months ago
racist video!! 😉
Big Brudda
'Big Brudda' 6 months ago
You bitch you wasted a cookie you should die in hell.
Hongyi Koh
'Hongyi Koh' 6 months ago
What if it dropped inside the toilet bowl
cp3_30_ Winnie
'cp3_30_ Winnie' 6 months ago
if anyone was giving away free cookies I would think he or she put something in it
mehmed yordanov
'mehmed yordanov' 6 months ago
lol if it was me id pick the cookie up before it falls with mmy snake/fly reflexes.

srry for bad english
Ethan Ooamii
'Ethan Ooamii' 6 months ago
I really want a cookie now.
Redeemer Rosete
'Redeemer Rosete' 6 months ago
INTERESTING !!!!

Science Channel is the BEST !! :D
Dj Crusty
'Dj Crusty' 6 months ago
But the rule was to pick it up before the devil licked it.
chaz Davis
'chaz Davis' 6 months ago
Its the dirt and hair etc thats the problem not the bacteria imo.
Tmathh
'Tmathh' 6 months ago
1:14 same
Sean Westbrook
'Sean Westbrook' 6 months ago
I am the black guy, except I don't have a gf to tell me that its not good.
Fockerlized
'Fockerlized' 7 months ago
yay so i can eat my cookie that i dropped in dog shit yay
Joseph
'Joseph' 7 months ago
i want a cookie now no joke
TheLegend 27
'TheLegend 27' 7 months ago
That was legitness
MrPigGamer
'MrPigGamer' 7 months ago
' take a bite times on your side' he says
Me:i dont care no freaking time can change the fact that people stepped all over that place!
Dragon Master
'Dragon Master' 7 months ago
yeaaaahhhhhhhhh.... im still not gonna eat food that has been on the ground,
groszak1
'groszak1' 7 months ago
Thanks for this answer. In another video it says that bacteria get into food instantly, but I wanted a health point of view, not a theoretical point of view.
palindinX
'palindinX' 7 months ago
You're not fooling me, I've seen Osmosis Jones!!!
Haridi 20
'Haridi 20' 7 months ago
Oh shit, i thought it was the 5 MINUTE rule
ChaseMooncheese
'ChaseMooncheese' 7 months ago
for people who wouldnt eat the cookie, you have the same germs on your hands and the inside of your mouth. Thats why we have immune systems. If you dont eat food off the floor, you shouldnt eat food off your hands or your tongue
sara jukiel
'sara jukiel' 7 months ago
i dropped my cookie in a pile of crap
Epic face899
'Epic face899' 7 months ago
Lol I sneezed as he said that in the start
ItzAdamA
'ItzAdamA' 7 months ago
YAY 5 SECOND RULE IS LEGIT IMMA GONNA EAT ANYTHING THAT DROPS ON THE FLOOR WITHIN 5 SECOND
camojj 709
'camojj 709' 7 months ago
watch this start of the video of the subtiles
Someone_in_Finland
'Someone_in_Finland' 7 months ago
What if cookie drops to a dog shit can i still eat in 5secs?😂
Hoogy Boogy
'Hoogy Boogy' 7 months ago
If i saw him about to drop my cookie then i wouldve quickly tried to jump for it XD
Probably dropping the entire tray in the process, AND ALL THE COOKIES ARE NOW ON MY BACK! :3
So i get the full tray XD
Logan Loney
'Logan Loney' 7 months ago
shes obviously right because women think that they are always right
WhiitezRBLX
'WhiitezRBLX' 7 months ago
So your saying if it lands on poop for 2 seconds you will still eat it...
//itsemma\\
'//itsemma\\' 7 months ago
well in britain we have more      hygenic parks and pavements (sidewalks) so we have the 7 second rule lmao me and my buds are disgusting
ComettheDragon
'ComettheDragon' 7 months ago
Wait Rober is a Nasa Engineer damn my dream job
Limegirl2003
'Limegirl2003' 7 months ago
Idgaf on how long that cookie is on the ground, IMMA STILL EAT DAT COOKIE
Sterbons
'Sterbons' 7 months ago
why would you pay for them actors
Amaris Kuper
'Amaris Kuper' 7 months ago
Can I get a cookie plz?
Noah Jones
'Noah Jones' 7 months ago
"the next time you see a rocket scientist toss his cookies, take a bite, time is on your side." eww, gross. don't eat some guys barf off the ground that's disgusting.
Jace
'Jace'sFunkyFace' 7 months ago
________________________________
| Windows Dialog - Science time                    [-][口][×] |
|  ̄ ̄ ̄ ̄ ̄ ̄ ̄ ̄ ̄ ̄ ̄ ̄ ̄ ̄ ̄ ̄ ̄ ̄ ̄ ̄ ̄ ̄ ̄ ̄ ̄ ̄ ̄ ̄ ̄ ̄ ̄ |
|  Alpha Centauri is the closest star system to ours.                                  |
|  Is this true?                                                                                   |
|    ______    ______    _____       |
|    |  Yes   |   | somewhat |          |     No   |             |
|     ̄ ̄ ̄ ̄ ̄ ̄     ̄ ̄ ̄ ̄ ̄ ̄     ̄ ̄ ̄ ̄ ̄          |
______________________________ __ _
xXAtomix_GamerXx
'xXAtomix_GamerXx' 8 months ago
Mark Rober is a friend of BackyardScientist
Animal89111
'Animal89111' 8 months ago
YEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEES
NOW I CAN EAT ANYTHING THAT STOOD ON THE GROUND LESS THAN 5 SECONDS WITHOUT WORRYING
Sam Sypert
'Sam Sypert' 8 months ago
5 second, more like 0.005 second rule geez
Invaderguy78 Of Space
I'm still not gonna eat it, what if the bacteria multiplies as I eat and digest it. If it survives anti bacterial stuff, then it's a threat.
- WolfGaming -
'- WolfGaming -' 8 months ago
yeah the 5 second rule is legit enuf
i was just doing my normal thing eating from a water icecream untill it fell i took the large part back up within 2 seconds and ate it
and i haven't even got sick after that
Taylor Neil
'Taylor Neil' 8 months ago
I 4t it was 10 second rule
Kirby in Dreamland
'Kirby in Dreamland' 9 months ago
YASSSSS!!!!!
GreenDog1233341
'GreenDog1233341' 9 months ago
Vsause explains this in a more fun and better way..
Roxy_Star_15
'Roxy_Star_15' 9 months ago
Phew I thought they would say NO NO ITS NOT LEGIT! Luckily, anytime I drop a cookie I quickly get it like in 0 seconds 😊
KayMitz
'KayMitz' 9 months ago
ok imma admit the five second rule only implies to me if it something I like and I know I'm not alone on that one
BurgerShot !
'BurgerShot !' 9 months ago
Cookiegiver: FREE COOKIES EVERYONE!

CookieMonster: WHERE ARE THE COOKIES (eats the cookies in one gulp)
JC Morgendorffer lMobster101l
Bacteria is everywhere
Lego Kid
'Lego Kid' 9 months ago
I feel smart when I watch tis
Umbryft Flight
'Umbryft Flight' 9 months ago
I would really wont care
mollie fisher
'mollie fisher' 9 months ago
ilk eat it off the ground if its in wrapper and if its bot i give ot the 10 second rule it wont taste any different so why not
Marcus_Mravik
'Marcus_Mravik' 9 months ago
I ate a yellow m&m off the floor in language class once, I didn't see anyone drop/put it there so I assume it was there for over an hour... didn't die or get sick and I still got an m&m lol
Go Nuclear Gaming
'Go Nuclear Gaming' 9 months ago
That sneeze doe
Everything Marvel
'Everything Marvel' 9 months ago
Vsauce said the 5 five second rule isn't true.
Maria Luna
'Maria Luna' 9 months ago
No, it actually takes 30 seconds for germs to get to the food.
John Appleseed
'John Appleseed' 10 months ago
drops cookie In a muddy pond "oh well it's been less that 2 seconds, it's good to eat!"
Genetic Chiptune
'Genetic Chiptune' 10 months ago
I hate the word "Legit". . . "Legitimate" just sound snicer and less pretentious. Good video though. .3.
11kinqbeast // ROBLOX
'11kinqbeast // ROBLOX' 10 months ago
YES IVE ALWAYS KNOW IT WAS LEGIT
The Little Gremlin
'The Little Gremlin' 10 months ago
why does he measure a germa speed in miles? wtf
BromanderInChief
'BromanderInChief' 10 months ago
I actually researched this for a science project years ago and to summarize what I found...

Dry foods can be fine for anywhere from 30 seconds to slightly over a minute, depending on the size of the food. It seems that it was a parabola effect with size, with smaller dry foods like animal crackers and bigger dry foods like a circus lollipop having less time to pick up, and medium sized dry foods like cookies, certain candy bars and Jacked Doritos having the longest time threshold. However, you can still run the risk of having terrible luck and having the food land right on certain detrimental bacteria. So the 5 second rule in cases like this would work better than a 45 second rule, for example.

WET FOODS ARE ALMOST IMMEDIATELY INFESTED. Unless you're a badass ninja with god tier reflexes, don't even bother.
Gracious grace
'Gracious grace' 10 months ago
whoa!! thanks for this hahaha gonna save my Fries in case hahaxD
OhhItzJake
'OhhItzJake' 10 months ago
kids in Africa would have eaten the Plate
ReVo
'ReVo' 10 months ago
what if it landed on a pile of dog and cat shit do the 5 second rule still counts..
Arshad Zia
'Arshad Zia' 10 months ago
Ofcourse Super
Game Kollage
'Game Kollage' 11 months ago
SEE MOM IT IS CLEANER IF ITS DRY
Brandon Gaspar
'Brandon Gaspar' 11 months ago
Didn't Scishow disprove this or was it Vsauce?
Breathless Banana
'Breathless Banana' 11 months ago
Yeah if its a meatball on the carpet I won't eat it. If it's a god damn cookie on the kitchen floor FUCK IT just blow on it and eat it.
Ashler Griggs
'Ashler Griggs' 11 months ago
I do what that guy did, when he just wiped it off and ate the cookie.
Diamond Duel
'Diamond Duel' 11 months ago
I never do 5 second rule I just laugh
Anonymous Me
'Anonymous Me' 11 months ago
um, actually......i dont think its too ledgit. other than germs, we have dirt to worry about, this doesnt really apply how long its been on the floor cos its already caught the dirt the moment it hits the ground. there might also be dog or cat shit, it may not be visible to the eye but ppl may hv stepped on it and continue walking around/use the shoe without washing. faeces may contain tape worm and some other dangers and besides, there may be SOME germs, these SOME could be little but lethal..........there are probably more complications to this.

this is just an opinion/hypothesis but can someone tell me if im right or wrong? and kinda share yur on opinion?
Nate g the pigeon lord
'Nate g the pigeon lord' 11 months ago
Legit






If you don't fucking live in a damp rainforest
Elan Ong
'Elan Ong' 11 months ago
i thick it is not legit,think about it what if your food drops on dry dunk and is the rule still legit
Report form

Related Videos